Ezt kérdezitek tőlünk a leggyakrabban – GY.I.K.

,
ingatlan48; ingatlan; lakás; lakáseladás; eladjukalakasod;

Miért bízzak meg ingatlanközvetítőt?

úgy érzed, hogy egyedül is boldogulsz, megvan a tudásod, időd és pénzed ahhoz, hogy a maximális árat érvényesítsd, tudsz fotózni, szöveget írni, ártárgyalni, értesz a home staginghez, akkor ne bízz meg ingatlanost.

Az autódat is meg tudod javítani otthon, sőt, a lakásfelújításodat is meg tudod csinálni egyedül is. Csak egy kis utánajárás és gyakorlás kell hozzá, a youtube-on mindent megtalálsz. Aztán vagy sikerül, vagy nem.

Vagy dönthetsz úgy, hogy neked megvan a saját feladatod, munkád, családod, életed, és nem akarod magad kőművessé, autószerelővé, vagy ingatlanértékesítővé képezni, és akkor hívhatsz szakembert.

Érdemes tudnod, hogy a tapasztalatunk szerint az eladók jó része, aki egyedül értékesíti az ingatlanát, kb. 10%-kal alacsonyabb árat tud érvényesíteni, mintha profi segítséget venne igénybe. Ennek oka, hogy az árak növekedése magával hozta azt is hogy a vevők sokkal tájékozottabbak, ügyesebbek, hiszen mire megtalálják az “igazit” már számtalan lakástulajdonossal tárgyaltak. Az eladók viszont általában idő, energia és pénz hiányában nem végzik el a “házifeladatukat”…

Miért pont titeket bízzalak meg a lakásom eladásával?

Nem mondom, hogy minket bízz meg.

Csak azt kérem, hogy adj nekünk lehetőséget, és tapasztalni fogod a különbséget. Több mint 10 évnyi tapasztalatunk van a budapesti ingatlanpiacon, és majdnem 1000 eladott ingatlan van a hátunk mögött. Ugyanakkor nem a “nagy számok törvénye” szerint dolgozunk.


Kevés ingatlannal foglalkozunk, kevés ügyfelünk van egyszerre.De éppen ezértminden megbízásunkat maximális odafigyeléssel kezeljük, hiszen bevételünk többsége az elégedett ügyfelek ajánlásából származik, ergo ha nem adunk el, nem lesz mit ennünk.

Nézz meg minket, aztán döntsd el, hogy nálunk lesz jó kezekben a legnagyobb vagyontárgyad eladásának ügye, vagy másnál. Ha úgy döntesz, másra bízod a dolgot, akkor még mindig lehetünk egy jó alternatíva a számodra. Ha viszont ránk bízod, garantáljuk, hogy ha van olyan vevő a piacon, aki olyan lakást venne, mint a tiéd, és a pénze is megvan rá, akkor mi megtaláljuk őt!

Mi van, ha nem azt kapom, amit ígértetek?

Ha úgy érzed, hogy nem végezzük megfelelően a munkánkat, ha nem hoztunk neked legalább a minimális értékesítési árnak megfelelő ajánlatot, vagy olyat, amit írásban elfogadtál, akkor bármikor felmondhatod a megbízási szerződést.

Egy szóval nincs kockázatod.

A kockázat a miénk, hiszen ha felmondod a megbízásunkat, minden idő, energia és pénz, amit a lakásod eladásába fektettünk, a mi veszteségünk lesz.

Kizárólagos (Prémium), vagy nem kizárólagos megbízás?

Azok az eladók, akik 25 ingatlanközvetítőt bíznak meg az értékesítéssel, azt gondolják, hogy “most a város minden ingatlanosa az én lakásomra keresi a vevőt”.

De ez valójában nem így van!
Képzeld el hogy elromlott az autód, és kiviszed a garázssorra, ahol egymás mellett 3 autószerelő működik. Kihívod mindhárom mestert, és a következőt mondod nekik: “Uraim, akkor ez lenne a feladat. De csak annak fogok fizetni, aki először elkészül vele!”
A kérdés: Hányan fognak hozzá a javításhoz?

Amikor 25 ingatlanost bízol meg, akkor tulajdonképpen ezt várod. Aztán csodálkozol, hogy nem történik semmi.

Egy ingatlan értékesítés során az ingatlanos az alábbi munkákat végzi el azért, hogy minél gyorsabban, minél jobb áron adja el a rábízott ingatlant:

  • alaprajzkészítés
  • földhivatali ellenőrzés
  • home staging vagy minimális rendezgetés az eladandó lakásban
  • profi fotózás, fotós utómunkák
  • az ingatlan hirdetés szövegének megírása
  • az eladó ingatlan adatainak elküldése a meglévő befektetői körnek
  • az eladó ingatlan feltöltése ingatlan portálokra, majd a hirdetés fizetős kiemelése, hogy látható is legyen sok ingyenes ingatlan között
  • az ingatlan iránt érdeklődő telefonálók, e-mail üzenetet írók kezelése, további információk megosztása
  • a komolytalan érdeklődők kiszűrése
  • időpont szervezés, amikor a komoly vevőknek megmutatja az ingatlant
  • után követés, az érdeklődők hívása
  • áralku lefolytatása
  • az adásvétellel kapcsolatos papírmunkák előkészítése az ügyvédnek, ha kell ügyvéd ajánlása
  • az ingatlan átadása
  • kivitelező, szállító partnerek ajánlása

Láthatod, ez nem kevés munkát, és sok pénz és eneriga befektetést jelent.

Szerinted hányan és mennyi energiát fognak bele tenni, ha a matematikai esélye annak, hogy náluk folyik be a sikerdíj, összesen 4%? Te a fenti listából mit végeznél el ingyen?

Ráadásul ha valamelyik megbízott ingatlanosnál születik egy ajánlat, szerinted azon lesz majd, hogy te a legjobb árat kapd? Hát nem.

Azon lesz, hogy az Ő ajánlatát fogadd el, bármi áron.

Ráadásul 15 megbízott ingatlanos 15 féle képpen, 15 féle áron fogja kínálni a lakást. Ha valaha nézegettél már lakáshirdetéseket, akkor láthattad, hogy milyen hülyén néz ki, hogyha egy ingatlant 15-en, 15 féle áron hirdetnek. Azt akarod, hogy az érdeklődők azt gondolják “Ez az a lakás, amit 15 iroda képtelen eladni”, vagy pedig olyan vevőkre számítasz, akik komolyan vesznek téged?

Ezt érdemes szem előtt tartanod, amikor szerződést kötsz ingatlanod eladására.

Mit jelent a prémium megbízás?

Papírforma szerint annyit tesz, hogy az adott lakást kiemelten értékesítjük, azaz amikor egy vevő megkeres minket, elsőként a prémium lakásainkat ajánljuk neki megvásárlásra.

Mivel tisztában vagyunk azzal, hogy mekkora felelősséggel jár a megbízónk (legtöbb esetben) élete munkáját jelentő ingatlan értékesítése, valamint mekkora érték az ügyfél belénk fektetett bizalma, a prémium megbízásainkat különleges figyelemmel kezeljük, és ebben az esetben kétszeres marketing büdzséből gazdálkodunk, azaz több pénzért emeljük ki a hirdetést, hogy minél több potenciális vevőhöz jusson el az ingatlan hirdetése.

Egy prémium megbízásnál további előnyt jelent a szakmai trükkök-praktikák használata, amik egy általános megbízásnál nem lehetségesek. Ilyen például a licit helyzet kialakítása, amit egy általános megbízás esetén lehetetlen levezényelni, hiszen én csak a saját vevőmet látom, és nem tudom, milyen lapok vannak a konkurenciánál.

Cserébe azt kérjük, hogy az eladó ne bízzon meg mást az értékesítéssel, adjon nekünk szabad kezet, így lesz az értékesítésnek egy felelőse. A munkánk minősége miatt nem kell aggódnia, hiszen jól felfogott érdekünk, hogy a legjobb tudásunk szerint, a maximális ügyfélelégedettséget szem előtt tartva végezzük a dolgunkat, hiszen ha így teszünk, a megbízónk ajánlani fog minket az ismerőseinek. És az üzletkötők munkájában az ajánlásnál nincs értékesebb dolog.

Mi a garancia arra, hogy el fogjátok adni a lakásomat?

Minden ingatlan eladható. Mindössze felkészültség, marketing, és árazás kérdése. Mi mindháromban tudunk segíteni.

De be kell látnunk, hogy egy termék árát végsősoron mindig a piac határozza meg, és a piacot befolyásolni nem tudjuk.

Ezért garanciát vállalni csak arra tudunk, hogy minden tőlünk telhető meg fogunk tenni, hogy a maximumot hozzuk ki a lakásod eladásából.

Felmondható a szerződés?

A szerződés bármikor felmondható és módosítható.

Kivéve abban az esetben, amikor már teljesítettük a ránk bízott feladatot, vagyis olyan ajánlatot hoztunk neked, ami eléri, vagy meghaladja a megbízási szerződésben meghatározott minimális értékesítési árat, illetve ha az ajánlat nem éri el ezt az értéket, de te írásban elfogadtad azt. Pontosabban a szerződés a teljesítés után is felmondható, de ki kell fizesd a sikerdíjat, hiszen már elvégeztük a munkát.

Hány százalék a sikerdíj? (neked nem kerül semmibe)

4 és 6% közötti megbízási díjjal dolgozunk, függ a területtől, a lakástól, illetve a feladat nagyságától. Ahhoz, hogy pontos árat tudjunk mondani, szükséges az ingatlan személyes megtekintése.

Minden esetben igyekszünk a sikerdíjunkat a tulajdonos által elvárt eladási áron felül érvényesíteni, így tulajdonképpen a jutalékot a vevő fogja kifizetni, és az eladónak “ingyen” segítettünk.

Van, aki olcsóbban is elvállalja.

Tudjuk. Elvállalja.

De el is adja?

És biztos, hogy tudja majd érvényesíteni a maximális árat?

Közlekedhetsz Trabanttal és BMW-vel is. Mindkettő gépnek az a dolga, hogy elvigyen A pontból B pontba, és mindkettő meg is teszi. De abban biztosan egyetértünk, hogy van különbség.

A helyzet az, hogy mi átlagosan a lakások értékének a 2-3%-át költjük el marketingre, és hidd el, jobb neked az a 4,5%, amit kifizettél a sikeres eladás után, mint az a 2,5%, amit nem kell kifizetned, mert az ingatlanos az égvilágon semmit nem csinál.

Mikor kell fizetni?

Az első pénzmozgásnál fogunk elszámolni, miután aláírtad az adásvételi szerződést, és átvetted a vevőtől a foglalót.

A sikerdíjon felül milyen költségekkel kell még számolnom az eladást illetően?

Amennyiben 5 éven belül szerezted az ingatlant, adót kell majd fizetned, ha az eladási ár magasabb, mint amennyi a szerzés kori érték volt. (A sikerdíj összege levonható!)

Ha a lakásodon van teher, tartozás, jelzálog, stb., ezeknek a törlése a tulajdonos dolga, tehát az esetlegesen felmerülő költségek is téged terhelnek majd. Ilyen lehet a végrehajtás költsége, az előtörlesztés díja, valamint a földhivatali eljárási díj.

Ingatlan adásvétel esetén a törvény előírja, hogy energetikai tanúsítványt kell készíttetni, ez a tulajdonos költsége és feladata.

Általában ezeken a költségeken, valamint a jutalékon kívül nem kell más kiadásra számítanod.

Mi van, ha mégis találok saját vevőt?

Az attól függ, miben állapodunk meg az elején.

Egy általános megbízás esetén nem lesz fizetési kötelezettséged, de cserébe nem is várhatod tőlünk, hogy lehozzuk a csillagot az égről, hiszen ha ketten hirdetjük a lakást, akkor is mindössze 50% az esélyünk a sikerre.

Egy prémium megbízás esetén, ha szabad kezet adtál és teljes mértékben ránk bíztad az eladást, akkor ha becsönget hozzád egy vevő, az logikus, hogy a mi munkánk eredményeképpen történik, tehát úgy korrekt, ha az érdeklődőt hozzánk irányítod, és hagyod, hogy dolgozzunk.

A szerződés úgy szól, hogy közeli hozzátartozónak eladhatod a lakásodat anélkül, hogy bármilyen kötelezettséged keletkezne, tehát abban az esetben, ha felhív pl. a nagybácsid, hogy megvenné a lakásodat, nem kell fizetned.

Hogyan zajlik az értékesítési folyamat?

  • A kapcsolatfelvétel után meg fogunk kérni, hogy add meg nekünk a lakásod néhány paraméterét, hogy fel tudjunk készülni, és meg tudjuk állapítani a várható eladási árat.
  • Ez után egy személyes konzultáció következik, ahol bemutatkozunk, majd felmérjük a lakást, valamit, a pontos igényeidet, hogy megbeszéljük, mi a feladat.
  • A papírmunka elkészítése után alaprajzot, és profi fotókat készítünk, és megírjuk a hirdetési szöveget. A hirdetési anyagot átküldjük ellenőrzésre, és ha minden rendben, akkor indul a kampány.


1-2 héten belül látni fogjuk, hogy mi a piac reakciója és ez alapján meghatározzuk, hogyan folytassuk tovább a munkát.

  • Szükség esetén módosítjuk a szöveget, újra fotózzuk a lakást, videót készítünk, Facebook és YouTube hirdetést adunk fel, valamit offline kampányt indítunk.
  • Ha van érdeklődés, ügyfélszűrést alkalmazunk, hogy kiválogassuk a “turistákat”, hiszen velük nincs dolgunk.
  • A bemutatók után minden esetben visszajelzést adunk, hogy a tulajdonos mindig tudja, hogy állunk.
  • Ha egy vevő jelzi, hogy komolyan érdekli a lakás, írásban kérjük tőle az ajánlatot, és pénzletétet (óvadékot) kérünk, ami jelképezi, hogy tényleg komoly a szándéka, és nem csak a levegőbe beszél.
  • Levezényeljük az alkut, és ha létrejön a megegyezés, akkor előkészítjük az adásvételi szerződés aláírását, beszerzünk minden szükséges dokumentációt és igazolást, aztán már csak az aláírás és a pénzszámolás van hátra.
  • Igény esetén közreműködünk a birtokbaadásnál is.
  • Végig fogjuk az ügyfelünk kezét, és természetesen a folyamat lezárása után sem tűnünk el, ha szükség van ránk, bármikor megtalál minket.

Miután megbízást kötöttünk, mi a tulajdonos dolga?

Ha prémium megbízást kapunk, akkor az égvilágon semmi.

Az eső fotó elkészítésétől az ingatlan turisták kiszűrésén keresztül az adásvételi szerződés előkészítéséig mindent elintézünk. Mindössze annyit kérünk, hogy a lakásbemutatók idejére a lakás álljon rendelkezésre, és a lehetőségekhez mérten legyen rend és tisztaság.

Legalább heti szintű kapcsolatban leszünk, és folyamatosan tájékoztatást adunk az értékesítési folyamat állásáról, és ha nem megfelelően haladnak a dolgok, javaslatot teszünk a változtatásra. Ha ajánlat születik, az alkufolyamatot is levezényeljük, az eladónak csak bólogatni, vagy fejet rázni kell.

Mi van, ha az adásvételi aláírása után mégis visszalép a vevő?

Semmi, örülünk neki.

Hiszen a foglaló átvétele már megtörtént, és ha a vevő mégis kifarol, akkor a foglalót elveszíti. Tehát neked van foglalód, nekünk pedig jutalékunk, és még mindig megvan a lakás, amit eladhatunk újra. Az esetek 95%-ában ez nem történik meg, tehát nincs ok aggodalomra.

De ha mégis megtörténik, akkor mindketten jó pénzt kerestünk.

Hirdethetem más áron a lakást?

Nem.

A kérdésnek prémium megbízás esetén nincs értelme, hiszen akkor csak mi hirdetjük a lakást.

Általános megbízás esetén viszont ragaszkodunk hozzá, hogy azonos áron fussanak a hirdetéseink.

Gondolkozz egy kicsit: ránk bízod az értékesítést, és közben ott a hirdetésed a miénk mellett, ráadásul alacsonyabb áron. Ha valaha nézegettél már lakáshirdetéseket, akkor láthattad, hogy milyen hülyén néz ki, hogyha egy ingatlant 15-en, 15 féle áron hirdetnek.

Azt akarod, hogy az érdeklődők azt gondolják “Ez az a lakás, amit 15 iroda képtelen eladni”, vagy pedig olyan vevőkre számítasz, akik komolyan vesznek téged?

Vagy tegyük fel, hogy találunk egy vevőt, akit sikerül rávennünk, hogy ajánlatot tegyen. Majd hazamegy, felcsapja a laptopját, és azonnal észreveszi, hogy a lakás olcsóbban van hirdetve. Nekünk hatalmas presztízs veszteség, neked vevővesztés, de az tuti, hogy mindkettőnknek pénzveszteség. Ennek az égvilágon semmi értelme. Inkább alakítsunk ki egy közös álláspontot, és a te áradban nagyobb alkulehetőség van, a miénkben pedig kisebb.

Hol fogjátok hirdetni a lakásomat?

Több mint 1000 online hirdetési portál létezik ingatlanos témában Magyarországon. Folyamatosan teszteljük őket, és kiválasztottuk azt a 20 oldalt, ami a legnagyobb hatékonysággal szállít vevőket, és a hirdetéseinket ezeken az oldalakon jelenítjük meg.

Manapság mindenki online hirdetésekben gondolkodik, emiatt a hagyományos, offline hirdetési felületek esetében egyre kisebb a reklámzaj. Ezért hatékonyan működik a szórólap és flyer kampány, illetve az eladó tábla is.

Kiküldjük az adatbázisunkban található vevőknek a ránk bízott lakásokat, ezzel számos esetben nagyon gyors eredményt tudunk elérni.

A felsorolt hirdetési felületeket akár egyidőben, akár felváltva alkalmazzuk, az értékesítési folyamat tapasztalatai alapján.

Prémium megbízást szeretnék adni, de már megbíztam 10 másik céget. Hogyan tudom felmondani őket?


Adj nekünk egy meghatalmazást és mi elintézzük helyetted!

Eladnád a lakásodat? Tudd meg, hogy mennyit ér! Kérd az értékmegállapítást!

1 hozzászólás

Válasz

Szeretne Ön is hozzászólni?
Regisztráljon ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük